‹ Takaisin

Hyvä toiminnanohjaus helpottaa autokorjaamon arkea

Autokorjaamon toiminnanohjausjärjestelmällä on pari olennaista tehtävää:

  1. Pitää työt järjestyksessä ja helpottaa niiden läpivientiä
  2. Helpottaa ajanvarausta ja auttaa työnjohtoa valitsemaan asiakkaille sopivat ajat huolloille
  3. Kerätä johtamiseen liittyvää dataa ja helpottaa sen hyödyntämistä.

Suurin osa järjestelmistä tekee kaikki edellä olevat. Erot muodostuvatkin pitkälti helppokäyttöisyydestä, asiakaspalvelun laadusta ja hinnoittelumalleista. Eroja on myös siinä, miten helppoa erilaisten lisäpalveluiden, kuten korjauskuvien tai verkkoajanvarausten, lisääminen järjestelmään on.

Autokorjaamon työnjohtajalla on riittävästi haasteita ilman järjestelmän kanssa taistelua

Tavallisesti tärkein käyttäjäryhmä järjestelmälle ovat korjaamon työnjohtaja. He ottavat töitä vastaan, järjestelevät työjonoja ja hinnoittelevat huolto- ja korjaustöitä. Työ on jatkuvaa yhteydenpitoa moneen suuntaan sekä asioiden tarkastelua sekä töiden tehokkaan läpiviennin että asiakkaiden tyytyväisenä pitämisen näkökulmasta. Liikkuvia palasia on paljon – ja toiminnanohjausjärjestelmän pitää pysyä mukana vauhdissa.  

Jotta autokorjaamojärjestelmä tukee työnjohtajan ja asiakaspalvelun töiden onnistumista, resurssinäkymien pitää olla selkeitä, hinta- ja saatavuustietojen löytyä helposti ja töiden järjestelyn onnistuttava nopeasti. Jos jokainen asia pitää klikata auki erillisestä ikkunasta tai osa tiedoista jopa erillisestä palvelusta, tehokasta työaikaa tuhraantuu järjestelmän kanssa taisteluun tuntitolkulla.

Autokorjaamon toiminnanohjausjärjestelmän käyttö määrää syntyvän datan laadun

Toiminnanohjauksen näkökulmasta tämä tarkoittaa, että jos järjestelmä ei ole helppokäyttöinen ja käyttäjät päätyvät oikaisemaan tai tekemään asioita ”luovalla tavalla” (lue väärin), järjestelmän tuottama data alkaa vinoutua. Vääristynyt data puolestaan tekee tiedolla johtamisen mahdottomaksi korjaamon johdolle.

Toiminnanohjausjärjestelmän valinnassa kannattaakin kiinnittää huomiota siihen, että järjestelmä on helppo ja selkeä kaikille käyttäjille; asiakaspalvelulle, työnjohdolle, asentajille ja korjaamon johdolle. Kun työnjohdon on helppo luoda työmääräykset, asentajien on helppo kirjata tehdyt työvaiheet ja hommat on vielä helppoa laskuttaa, prosessi alkaa toimia halutulla tavalla.

Kun prosessi toimii sujuvasti, toiminnanohjausjärjestelmä alkaa palvella tarkoitustaan. Silloin korjaamon työnjohdolla on jatkuvasti ajantasainen kuva eri töistä ja niiden etenemisestä, johdolla on tieto myynnistä ja laskutuksesta ja jokaisen asentajan työjonot ovat selkeitä. Silloin myös johtamisen tueksi syntyvä data on laadukasta.

Tutustu markkinoiden helppokäyttöisimpään autokorjaamojärjestelmään

ADA Drive on helppokäyttöinen, edullinen ja tehokas toiminnanohjausjärjestelmä autokorjaamoiden käyttöön. Me haluamme olla mukana korjaamosi kasvussa, jonka vuoksi myös hinnoittelumme on suoraviivainen: maksat ohjelmistolisenssistä kuukausimaksun, joka sisältää rajattoman määrän käyttäjiä, maksuttoman asiakaspalvelun sekä laadukkaan dokumentaation.

Testaa ADAa maksutta! Pyydä ilmaiset testitunnukset alla olevalla lomakkeella.

Kokeile ADAa omassa työssäsi

Testaa ADaa maksutta omassa arjessasi. Täytä lomake, niin avaamme Sinulle ADAn testitunnukset ilmaiseksi ilman minkäänlaista sitoutumista. Testitunnukset ovat voimassa 1 kk ajan ja voit kokeilla kaikkia ohjelman toimintoja.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Kiitos!
Olemme vastaanottaneet testitunnuspyyntösi

Käsittelemme pyyntösi mahdollisimman pian, ja olemme sinuun yhteydessä kokeilujakson aloituksesta.
Palaa takaisin etusivulle tästä
Oops! Something went wrong while submitting the form.