‹ Takaisin

ADA-järjestelmän rakentamisessa hyödynnetään kokemuksia autokorjaamon arjesta

”Kuka piru näitä järjestelmiä suunnittelee?” Ajatus pyörii mielessä vähän turhan säännöllisesti aika monella alalla – ja erityisen monella autokorjaamon työnjohtajalla ja omistajalla. Niin se pyöri meilläkin. Sitten päätimme, että asialle pitää alkaa tehdä jotain.

ADA Drive Oy perustettiin vastaamaan tähän huutoon. Olimme saaneet tarpeeksi siitä, että kaikki piti vilkaista aina eri järjestelmistä ja tietoa piti kaivaa sieltä sun täältä. Työ oli hidasta ja takkuista – ja jos yksikin järjestelmä ei toiminut halutusti, arki muuttui mahdottomaksi. Halusimme luoda helppokäyttöisen järjestelmän, josta näkee mahdollisimman monessa työvaiheessa yhdestä näkymästä kaiken tarpeellisen.

Kontaktipisteet asiakkaan kanssa mahdollisimman sujuvaksi

Olemme tehneet pitkään töitä autokorjaamoissa – niin tiskillä kuin huoltohallin puolella – ja tunnemme korjaamon arjen hyvin. Tunnistimme tärkeimmät kontaktipisteet korjaamon asiakaspalvelun näkökulmasta ja rakensimme niihin mahdollisimman toimivat näkymät. Näitä olivat hinta-arvioiden antaminen, työmääräysten luominen ja toteuttaminen sekä laskutus.

Kokemukset hinta-arvioiden raapimisesta kasaan niin, että eri paikoista kaivetaan eri tietoja, olivat keskeisin syy, miksi ADAn käyttölogiikka rakennettiin sellaiseksi kuin se on. Halusimme, että asiakkaalle saadaan nopeasti hinta-arvio, joka huomioi huollon ohjeajat, varaosien hinnat ja jota korjaamo voi vielä muuttaa oman kokemuksensa perusteella. Koko työmääräarvio pitää voida kasata niin, että kokonaisuus on jatkuvasti selkeä tarjouksen laatijalle ja että sama kokonaisuus voidaan printata tai lähettää sujuvasti myös asiakkaalle hyväksyttäväksi.

Työmääräysten luominen on toinen asia, jossa kokonaisuuden pitää toimia. Se nopeuttaa työnjohdon työtä ja parantaa työjonon hallintaa. Tämän vuoksi ADAssa tarjous tai asiakkaan verkkoajanvarauksella varaama huolto siirretään yhdellä klikkauksella työmääräykseksi, jolle kiinnitetään tekijät samasta näkymästä. Myös työmääräyksen toteuttaminen on sujuvaa, sillä haetun huollon sisältöön kuuluu myös huoltopöytäkirja.

Kun työt on tehty, myös töiden laskutus hoituu samasta työmääräysnäkymästä, joka on muodostunut tarjouksesta. Laskun muodostaminen on toinen klikkaus, jonka jälkeen valitaan, halutaanko lasku lähettää asiakkaalle vai hoidetaanko maksu maksupäätteen kautta.

Käytännössä kaikki asiakkaan ajoneuvolle tapahtuva tekeminen siis kirjataan samaan näkymään, josta tarjouksen rakentaminen aloitettiin. Näin käyttö on asiakkaidemme kokemusten mukaan sujuvaa ja intuitiivista eikä vaadi pitkää opettelua. Helppokäyttöinen ja selkeä näkymä vähentää myös virheitä sekä hinnoittelussa että töiden toteuttamisessa.

Jos mietit, miten eri asiat ADAssa toimivat, kannattaa tutustua videoihin alla olevasta linkistä:

Tutustu ADA-toiminnanohjausjärjestelmän hyötyihin ›  

Taustalla ymmärrys autokorjaamoiden tarpeista

Markkinoilla on monenlaisia järjestelmiä eikä yksi tavallisesti sovi kaikkeen mahdolliseen. Mikään järjestelmä ei ole myöskään täysin kattava niin, että sillä pystyisi tekemään ihan kaiken ihan kaikissa yhteyksissä.

Tämän vuoksi olemme halunneet panostaa erityisesti siihen, että autokorjaamon perusprosessien pyörittäminen on ADAssa sujuvaa ja nopeaa. Tiedämme, että ADAkaan ei tee kaikkea mahdollista, mutta asiakkaidemme palautteen perusteella selkeälle ja helppokäyttöiselle järjestelmälle on tarvetta.

Kokeile ADAa omassa työssäsi

Testaa ADaa maksutta omassa arjessasi. Täytä lomake, niin avaamme Sinulle ADAn testitunnukset ilmaiseksi ilman minkäänlaista sitoutumista. Testitunnukset ovat voimassa 1 kk ajan ja voit kokeilla kaikkia ohjelman toimintoja.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Kiitos!
Olemme vastaanottaneet testitunnuspyyntösi

Käsittelemme pyyntösi mahdollisimman pian, ja olemme sinuun yhteydessä kokeilujakson aloituksesta.
Palaa takaisin etusivulle tästä
Oops! Something went wrong while submitting the form.